Header

Monday, May 18, 2009

Kau memang kurang ajar! ko campak aku suka ati kau je!!!

entry yang penuh dgn emosi terbitan kali ini daripada Prebetsabu...(la.. mmg la PS yg tulis.. kan font kaler oren ni.. MV punya font kaler putih la..)

aku mmg tak puas hati dgn kau !!
dari mula aku kenal kau lagi aku dah rasa something ada tak kene ngn kau...

emosi ko tak pernah stabil..
bila kau penat je, ko mula la nak wat perangai...
takleh kene panas, ko dah mula wat perangai...

memula masa kita dating semalam, ko bg kerjasama yg amat baik..
tp lama², ko mula wat hal...
aku baru je nak manja² ngn kau kaukau punya..
tp ko dah mula tunjuk kepala..
kau mula berdengus dengus..
kepala kau mula hayun kiri kana atas bawah tanda protes..
aku tau kau mula nak marahkan aku...
so aku belai kau...
aku tepuk² leher kau..

tp kau tetap kurang ajar dgn aku..
ritma irama yg pada mulanya mengikut rentak..
aku ke kanan, kau ke kanan...
aku ke kiri, kau ke kiri...
kau mengikuti rentak ayunan ku..
kau ikuti arahan tanganku...

namun, aku sangat kecewa dgn kau..
akhirnya kau menunjukkan sifat agresif kau pada ku..
pabila hayunan ku semakin laju dan aku dah sedia utk melentok ke kiri,
ko balas dgn terjahan ke kanan secara tiba tiba...
menyebabkan aku hilang kawalan lalu jatuh !!!!!!!
aku benci kau.. perjalanan kita terhenti di situ sahaja !!!!!!!




hah...
sekali imbas, apa yg korang tafsir?
hahahahha...
heepp.. jgn lucah2...

ini sbenarnya kisah berkaitan horse riding ok !!!
takde kaitan ngn 18sx....

alkisahnya...
ahad aritu aku ditakdirkan utk ride ngn Attention...
Attention ni mmg terkenal ngn sifat panas baran n suke membuli if dia takde mood..
and badan dia yg besar n tinggi menyebabkan spring dia kuat... kita akan lebih melambung2 naik dia ni...
dia ni baka yg cepat penat dan tak tahan ngn cuaca panas...
so bila dia penat n panas, dia start wat perangai...

aku mmg dah paham perangai attention ni sbb aku dari 1st class sampai 3rd class mmg dah ride atention..
masa tu aku 0 bab riding ni..
aku start belajar sitting & rising trot ngn attention ni la...

lps dah mahir trot, aku diberi kuda lain lak utk peringkat seterusnya..
so now ditakdirkan aku utk ride attention pulak..

lgpun dah lama tak ride dia..
dulu mmg la seronok si attention ni buli aku sbb aku tak pandai lagi nak control...
now aku dah bole katakan pandai la nak control..
balancing badan pun dah ok..
cuma tinggal lagi tgn aku je yg tak reti diam bila canter.. dok hayun atas bawah..

memula ride attention, dia bg kerjasama yg amat bagus..
aku soh dia trot, dia trot...
soh dia walk, dia walk...

pastu aku pun soh la canter...
3-4 round canter, perrgghh cun..
sedap canter ngn attention ni..
walaupun dia trot melambung kuat, but canter dia amat smooth..
sedap je rasa pinggang aku macam diurut2...

masa tu jam lebih kurang 10am..
dah mula panas la kan cuaca..
dan si attention ni pun dah start penat sbb dah canter byk round..
tp aku masih tak puas hati.. cadang nak canter 1 lg round...
so aku pun trot kan si attention ni..
attention dah mula melawan aku..
kepala dia dah kiri kanan..
berdengus sana sini...

tak kira.. aku command kan dia jugak...
lps dah steady trot, aku bg command canter..
and pastu aku tarik rein (tali kemudi kuda) utk ke kiri...
tp si attention ni leh lak tetiba belok kanan...
aku yg dah lean ke kiri, tetiba hilang balance ekoran belokan yg diluar dugaan aku...


try jugak utk stabilkan bdan.. aku tarik rein utk soh dia stop from canter...
so dia stop canter, dia trot...
adoiiii.. rupanya lagi haru keadaan sbb aku yg dah sememangnya loose balance, pastu dia trot plak..
kan dia trot bouncing kuat..
so dah takleh nak wat apa..
aku pastikan kaki aku free from stirup.. takmo kaki aku sangkut kat saddle kuda...
and aku slide turunkan badan aku ke arah kiri (yg sememangnya badan aku dah ke kiri pun..)..
lps slide tu, bedebukkkkk...
aku jatuh dari attention yg tinggi itu...

adooooooooiiiiiiiiiiiiiiiii..
bontot aku sakit.......... !!!

nasib baik gak aku jatuh secara menggelongsorkan diri aku..
kalau aku jatuh secara tercampak, lagi haru...
dgn cara gelongsor tu, aku leh make sure yg aku akan jatuh kaki dahulu, instead of badan or kepala dahulu...
lagi bahaya if jatuh badan or kepala yg terhentak kat tanah..
if kaki, ok sikit....
kemungkinan untuk major injury kurang...

sume berlaku in split second..

mujur la sempat bertindak..
tapi apakan daya..
aku igt aku leh land ngn kaki perfectly..
rupanya tak mampu gak utk land ngn kaki...
sbb lambungan trot si attention ni wat kaki aku tak land serentak..
so aku jatuh terduduk... !!!

dah jatuh terduduk tu, cepat² aku perhatikan kat mana si attention..
ye la.. bahaya ok..
kita dah terduduk kat bawah tak mampu nak buat apa..
mana tau if kedudukan kita masa tu kat belakang kuda ke, mau kene tendang or kene pijak lak..
mujur oleh kerana aku jatuh secara slide, masa aku jatuh tu aku masih tarik rein ke arah kiri, menyebabkan kuda itu berhenti n bergerak ke kiri..
now dia dah menghadap aku...

huhuuh...

siot aa kau ni attention...
aku merajuk sama kau lah!!!


sekadar gambar hiasan.. aku takde la jatuh smpai camni.. si attenton ok je tegak berdiri.. aku je yg terduduk.. hahaha


*berhati2 ketika menunggang kuda...




MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

10 Comments Uols:

Mummy Dasy said...

Hahaha mule2 18sx gak..

nueeunlimited said...

salam..
ish!! x takot ke naik kuda??? kalo jth mau ***i ooo.. wa sgt takot. tapi kalo cam kamu msti da expert kan nunggang kuda.hihi....

wan muliani said...

punye la pjg coretan ni..rupenya pasal kuda da...hehehhe

Gieyana said...

nasib baik dier x rembat ko plak lg kan! siap dier tenung muka ko gitu!hehehe..

pRincESs_N said...

hahaha...lorr...sal kuda..kusgka kan ape laa td...

MaRyAm DzuLkifLi said...

hehee baru ati nak membakar~ingatkan 18sx~nasib baik bace smpai hbs~

kalo jatuh xsakit tuh mmg cacat aa tu~heheee~minum susu banyak2 takut fracture tulang tuh acek jatuh je~heee~

watie wyyn said...

klu pompuan tu...mahu jatuh peranakan..hik3

tuberose78 said...

kah.. kah.. kah.. gelakkan dia lagi!!! kah..kah..kah..

myle@my said...

kahkahkah...
hahahaha!!!
bikin panass laaa ini stury...
upenyer pasal kuda jew...
hakhak!!
;D

janda baik ranch said...

Kalau belum jatuh, belom boleh dipanggil RIDER. Dah jatuh tu kira dah tauliah lah..........

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!