Header

Sunday, November 16, 2008

Riding Class ku yg Pertama

disini ler class saya

Lepas nih aku kena set reminder baru dlm calendar hanset...iaitu Sabtu, 15 november 2008...hehe.

Hari pertamaku ke kelas equestrian. Pengalaman pertama aku menunggang kuda nih begitu mengujakan dan menyeronokkan sekali....i likeeee it...tak saba jer nak gi kelas lagi tapi next week aku kena skipp lah plak coz aku kan takde kat sini start kamis nih.

Aku masih lagi excited smpai tak der idea camne nak stori mori camne perasaan nih...picca pun xsempat nak snap byk coz xsempat sebab masa aku trening lbh kurang sama ngan prebetsabu cuma beza 5-10 minit jer so sapa yg nak jadi photographer nye kan.

But utk tdk menghampakan uols sume yg tak sabar² nak tunggu n3 pasal pengalaman aku menunggang kuda nih...meh la aku tepek picca nih ka sini.



masviona yg sedang khusyuk menunggang kuda

Ini pun masa nak abis trening dah nih, prebetsabu habis dulu so sempat ler dia snap kan satu picca nih.

Rasanya cukupler aku ckpkan kat sini bahawa menunggang kuda nih tak semudah yg kita nmpk dlm tv or memana...nak² criter zorro n sebagainya lagi kan...sebenarnya ia memerlukan kemahiran n kepakaran tapi once dah pandai.... gerenti mesti uols suka punya.

Satu lagi, apa yg pasti aku nak share satu benda....first day after riding badan mesti terasa sakit n lenguh² sini sana...mesti punya ler. Instructor weols siap pesan lagi, balik nih gi beli minyak urut ye!!!...ahakss.

Akhir kata....i like..pengalaman yg sungguh bermakna n indah sekali buat masviona.


Author note's: Ini yg buat masviona tak saba² nak gi beli sluar nih...xnak pkai sluar jeans lagi...nak pkai seluar khas...pastu nak beli helmet sekali rasanya (tp budget blom ada...sabor jela).....ahakss...rasa cam segan nak pkai yg kelab punya coz...bau 'ashemmm' ler (ketaik sapa busuk????? eh itu aziz satar..silap)...dah bape byk pala dah yg pkai kan tambah² ngan peluh² tuh sume kan...haiyaakkk.

7 Comments Uols:

hidayah | salim said...

akak...best x riding horse???
actually berminat gak..
tp,cam xde duit nk join class..hik3...
hmm..nanti sy dh pindah sane..leh ar lepak kan..
ni ym saye : chunk_peace
add lah ek..
sy tggu..

Unknown said...

bestnye viona.. mudah2an satu ari nanti saya pon ade peluang gak ek nek kuda camtu..hehe satu doa nie..

amin...

CuTeMiUt78 said...

wah..bestnya.. teruja gak bila baca n3 ni

Masviona said...

chunk:
frankly speeking..even baru 1st class...biorpun sakit²...akak enjoy chunk..best sgt...rasa cam tak saba nk gi class lagi

chunk nk pindah bangi ke?...leh jer...dah pindah nnti roger akak ler...jgn lupa jemput house warming...sempat lagi tuh

jivebumz:
sila² jive...mmg syok n best pun...jom reramai kita join kelab equestrian nak??

cutemiut:
:)..nih baru intro jer cute..saya ada plan nk wat n3 lgi pasal nih...but tak janji bila...tunggu ye

Anonymous said...

best..best..best... musti masa memula nak panjat kuda tu rasa takut kan? kalau akak dok terpikir.. lepas ke tak aku nak panjat kudo nih!! hahaha..

prebetsabu said...

kahkahkah.. ada story ttg panjat kuda nih..

takpe nnti prebetsabu wat 1 lagi n3 khas berkaitan aktiviti pertama menunggang kuda.......................

mikamusz said...

bestnya naik kuda..

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!